Advík 2011

3. srpna 2011 v 11:56 | Moti |  Reporty
Advík 2011 je za námi. Těšili jste se na něj? Já ne. Odjížděli jste spokojení? Já ano.
Se Sykym jsme se vydali na další conové dobrodružství a já vím zde nabízím pohled na tento zdrcující příběh z mých očí.


čtvrtek 28.7.2011

fronta a registrace
Jak to říct, byl jsem docela mile překvapen. V 16:00, kdy měla registrace údajně začít, jsem předpokládal, že uvnitř si už možná někdo vzpomněl, že registrace se musí připravit. V 16:08 jsem říkal Sykymu, že už možná našli zásuvky a někdo vyjel k sobě domů, aby přinesl prodlužovačky, na které úplně zapomněli. Ve chvíli, kdy se v mém odhadu zjistilo, že ten hňup má doma jen prodlužovačky s anglickou zásuvkou a někdo vyjel někam jinam shánět univerzální adaptéry, se ale z ničeho nic začala fronta posouvat. Bylo to šokující překvapení, s jak malým zpožděním se letos začalo. Pak to sice prošlo jedním megazásekem, jehož příčina je nám neznámá, ale jinak jsme letos téměř stihli začátek první přednášky, jak rychlé to bylo.
Castlevania aneb ne-RPG hry s RPG prvky
Ok, tak co k tomuhle říct. Základní přednáška o této nezvyklé, plošino-rpg záležitosti. Úplně nic moc jsem se nedozvěděl, ale na hru mě naladila, takže PSP remake prvního dílu (o kterém vím z přednášky) se docela těším.
O historii RPG a videoher obecně
Z této přednášky jsem si toho moc neodnesl. Víc jak o historii RPG jsem se dozvěděl o historii videoher obecně. Ale protože jsme loni se Sykym Yuffi docela slušně stolkrovali, většinu informací jsme už znali. =oP
Asi nejšťastnějším okamžikem tohoto dne se pro mě stalo jezení sushi, které na advíku prodávali. Vím, že prvně byla krabička za 150, ale protože se nejspíš neprodávalo (CHYBA, CHYBA!), v době našeho nákupu jim už za krabičku stačila stovka. A kdybych vám měl popsat, jak dobré to bylo, řekl bych to takhle: "V ten den jsem asi začal věřit v boha." Možná to nebylo nejtradičnější sushi (ale kdo ví, co to vůbec je že?), možná to nebylo nejlepší sushi, které v ten okamžik na planetě Zemi existovalo, být to ale ještě lepší, asi bych slastí omdlel.
Vše zakončila přednáška Titulky vs. dabing vs. naše trpělivost. Nevím, jak to dopadlo mezi titulky a dabingem, ale naše trpělivost to určitě prohrála.

pátek 29.7.2011

Manga průmysl
Co byste od takové přednášky čekali? Já jsem skeptik, takže jsem čekal, že na začátku se pokusí vysvětlit, co je to manga, co je to průmysl, že v Japonsku se manga jako strašně moc prodává a že Naruto se prodává víc, než nějaké zapadlé kousky, o kterých slyšel snad jen autor přednášky. Ve skutečnosti šlo ale o daleko hezčí přednášku, která pracovala s novými daty, popisovala aktuální situaci a celá tak nějak zněla zasvěceně. Protože jí přednášející sfoukl velice rychle, tak nám ve zbytku času ukazoval fotky z regálů a obchodů z Japonsku a dal nám tip na Book offy, což jsou vlastně bazarové obchody manga. Mangu zde můžete sehnat za nějakých 105 jenů, což je něco do 25 korun. VOLUM ZA 25 KORUN! CHÁPETE TO?
Yuri jako prvek fanservisu
Kdo má rád Yuri, ať zvedne ruku! Všichni, OK! Wolfiiho přednáška byla stejně uvolněná, jak jeho přednášky bývají. Mluvil klidným, tichým hlasem a s úsměvem na tváři se vyjadřoval hezky o všem, o čem se vyjádřit chtěl. Yuri je pro mě osobně takový těžko uchopitelný žánr, protože když například na myanimelist uvidítě u nějakého anime, nebo mangy napsané yuri, neřekne vám to v podstatě vůbec nic. Yuri v Maria+Holic je prostě úplně něco jiného, než třeba takové yuri v Saki (u Saki se většinou Yuri prvek neuvádí, ale všichni víme, jak to je, že jo?). Jediné, co mi na přednášce chybělo, byla absence doporučení nějakých mang. Na animetypy se určitě rád a v brzké době podívám, ale nějakou tu mangu mangu bych si taky velice rád přečetl.

Pokud jste na Advíku nikdy nebyli, tak si rozhodně nepředstavujte velké přednáškové sály s klimatizací. Tlupa lidí, sedících na obrácených odpadkových koších vám často může zcela znemožnit jakýkoliv výhled na prezentaci nebo přednášejícího.
Pokémon: průlet herní historií
Loni a letos. Každý rok zde asi nějaká ta obecná přednáška o pokémonech musí být. Nemůžu teda říct, že nemám s čím srovnávat, nebo že by Yuffie měla moc šancí nás něčím překvapit. Ale stalo se. Překvapila. Asi ze všeho nejzajímavější byla informace o Glich pokémonovi. O záhadné kapesní příšerce, která tak nějak je, avšak by neměla být. Při popisu na nás tedy působil silným dojmem. Jako duchu, jako oživlý kus kódu, existující o své vlastní vůli.
Volné hraní:
Chvilku času jsem se rozhodl zabít v sálech s konzolemi, kde jsem klasicky ztratil pojem o čase a moje čekání na přednášku se změnilo v čekání až na přednášku následující. =oP
Do ruky se mi tak poprvé mohl dostat Xbox360 a nové hry, jako Alice: madness returns, Crysis 2 nebo Motorstorm: Apocalypse.
Křest: Naruto a Death note
Křest Naruta byl zvláštní. Celou dobu to působilo spíš jako povídání o jejich práci nad Narutem a křtít jak kdyby ani neplánovali. A taky že jo. V posledních minutách zmínili, že polívat nic neplánují a místo dražby jsme dostali otázku pro nejrychlejší. Pro mě osobně je česky přeložený naruto kup jasný. Ale po této přednášce, po vyslechnutí a poznání, s jakou pečlivostí je ta manga připravená, se doslova cítím hoden, že si jí můžu koupit.
Jak udělat con
Přednášející si představil hezkou přednášku, kterou chtěl pomoci návštěvníkům Advíku nahlédnout do struktury a organizace takových conů. Přednáška se zdála být hezky předem připravená a promyšlená, ale celkově dokonalá nebyla. Vše začalo váznout především za hranicemi příprav a moci přednášejícího. Kvůli malému počtu lidí a komornějšímu nádechu přednášení totiž nebylo potřeba mluvit nějak extra nahlas. O čem vlastně mluvím. Dveře místnosti byly rozbité a nedali se zavřít. Někdo nakoukl, pak zalezl. Někdo nakoukl a vstoupil, sednul si a pak vstal a zase odešel. A k tomu všemu byla mezi námi a přednášejícím pás, po kterém téměř neustále vybíhala ven a znovu se vracela nějaká paní v oranžovém tričku. Pak zde byly i variace, kdy nakoukl dovnitř oranžový org, vstoupil dovnitř, aby nejspíš upozornil na paní v oranžovém tričku, která společně s ním opustili místnost na dost dlouho, aby zase řádně rušil její příchod. Toto se dělo po celou dobu přednášky neustále.
Abych ale ke konci naznačil kvalitu přednášky, tak myslím, že téma bylo hezky a záživně zpracované a dost mě mrzelo, že konec, ve kterém se měli rozebrat jednotlivé typy organizování, se nestíhal a v podstatě se přeskočil.
Tokyo game show
Od této přednášky jsem nečekal jediné překvapení, jedinou zajímavost. To neznamená, že bych si představoval propadák, ale zázraky jsem od pozvaného přednášejícího nečekal. Hlavně protože jsem počítal s podceněním informovanosti a špatně nasměrovaným cílem přednášky. To se ale nestalo. Dostali jsme hezkou sadu obrázků a popisu, který mi dal hezkou představu o tom, jak to na TGS vypadá. Z takové té svaté trojicé herních veletrhů se ke mně o této většinou dostává nejméně informací a tak jsem byl velice potěšen.
Promítání AMV
Toto je docela kritický moment každého conu. Organizátoři totiž musí zvládnout přehrát často víc jak deset souborů za sebou a vzhledem k chabé technické podpoře, která je neodmyslitelnou součástí každé akce, je šance na selhání skutečně nemalá. Až na komplikace u posledního kousku se ale povedlo všech třináct předcházejících pustit hned napoprvé.
Poctiví hlasující ale byly trochu v nevýhodě. Videa byly puštěny rovnou za sebou, takže pokud jste v ruce drželi papírek a zapisovali si ke každému číslu hodnocení a poznámky, museli jste vždy obětovat alespoň 5 sekund z videa následujícího na krkolomné psaní pod světlem z mobilu.
Shin Megami Tensei
Vzhledem k tomu, že jde o začínající přednášející, tak zde prostě nemůžu být zlý. A protože bych chtěl být upřímný, nezbývá mi nic jiného, než nezabíhat do detailů. Za přednášku bych ale chtěl stejně moc poděkovat a ocenit odvahu. Zapracovat je bezpochyby na kde čem. Sám bych tu ale chtěl dvě věci vypíchnout. Zaprvé je to časový rozvržení. To je snad největší překážkou pro každého, i ty nejzkušenější a naučit se odhadnout, jak dlouho bude přednáška trvat, se učí neustále. Jak si takový odhad udělat? Docela jednoduše. Pokud máte přednášku koncipovanou tak, že vedle prezentace a výkladu máte připravené nějaké ukázky. A ukázky mají dohromady, teď plácnu, třeba patnáct minut, znamená to, že z padesátiminutového bloku máte maximálně 35 minut na ten zbytek. No a druhý způsob je si to vyzkoušet. Jste dva, takže nemusíte znásilňovat mamku, nebo kamarády. Zkuste si svůj úsek odpřednášet tomu druhému. Chci například povídat o dvanácti hrách, ale kvůli moc informacím o první kecám deset minut … to si jednoznačně říká o škrty.
A teď ta druhá věc. Přednáška má za úkol informovat, posluchače něčím obohatit. Když tedy víte, že zkušenost posluchačů je omezená pouze na Personu 3, a vy nestíháte, tak to neznamená přeskočit personu 1 a 2, ALE NAOPAK! K čemu nám je povídání o Personě 3, když jsme jí všichni hráli a všichni to známe?!? Vašim úkolem je v takové situaci říct: "Skvěle, tak to se podíváme na personu 1 a 2. Jak možná víte, trojka, kterou jste většina z vás hráli, byla svým způsobem odklonem od původních dvou a bla bla bla"

Hlasování o nejoblíbenějšího pokémona a digimona
Na přednášce nám Yuffie představila vybraných, myslím, 25 pokémonů a 25 digimonů. Našim úkolem bylo vybrat tři nejoblíbenější a ohodnotit je. Svět pokémonů, ani digimonů není nijak zvlášť malý a tak šance, že se na vás přednášející při přípravě napojila a vybrala ty vaše, je mizivá. Nikdo si však nestěžoval. Každý z vybraných sklidil aplaus a pár slov o jejich úžasnosti. Vše bylo doprovázeno moc hezkou prezentací. Na páteční večer jste si nic lepšího nemohli přát.

Sobota 30.7.2011

Manga burza
Asi nebyla. Když jsem prošel kolem, seděli tam jen dva lidi s pár volumy. Asi jim to chudákům nikdo neřekl.
RPG a handheldové hraní
Yuffie má všeobecně dobré přednášky. Jak sama ale přiznala, tato se původně neměla konat a po odchodu jsem si říkal, že tomu tak možná i mělo být. Její většinou hezky vyvážený poměr názoru a faktů zde byl značně porušen a celá přednáška se stala velice nejednotnou. Nejdříve je DS nejlepší ze současných heandheldů, v zápětí má každý heandheld to své a nemá smysl to řešit. DS má podle ní daleko větší množství RPGček, přitom však ve vybraných zástupcích předvedla více PSP her, než těch na DS.
Beseda o visual novelách
Advíkovská beseda, která vlastně není besedou, ale debatou, nebyla v tomto případě ani to. Než dojdu na samotnou přednášku, tak bych asi chtěl něco říct. Beseda je dialogická metoda, při které je přizvána nějaká osoba, která před návštěvníky besedy beseduje a následně odpovídá na jejich dotazy. To že se sejdeme, abychom si všichni spolu poklábosili, tedy spíš než besedu připomíná nějakou debatu/diskuzi. I když mám matoucí pojem beseda z názvu zmáknutý, po příchodu se mi dostalo ještě něčeho jiného, než na co jsem se mentálně připravil. Šlo totiž o obyčejnou přednášku. Přesněji řečeno doporučení některých visual novel, které přednášející z vlastní zkušenosti hodnotí za dobré. Přes občas zbytečné rozvíjení a pár spoilerů šlo však o hezký výběr, který mě nejen navnadil ke hraní, ale dal mi i nějaký ten užitečný tip.
Herní výstavy, které vůbec nebyly herními výstavami
Anotace k přednáškám nebyly, takže ať se vám zdál název sebejasnější, jistí jste si na letošním Advíku nemohli být vůbec ničím. Na přednášce o herních výstavách šlo o případ ještě trochu jiný. Pavel Dobrovský, z časopisu Level, nás nejprve ujistil, že přednáška měla skutečně být o herních výstavách, ale že nebude. Což myslím, že dopadlo jako vítězství pro všechny strany. Přednášející, jak sám říkal, nemusel mluvit o své práci a my se nemuseli obávat, že se dozvíme jen řadu obecných a známých informací, které nám nic nového nepřinesou. Předchozí den jsme měli celou hodinovou přednášku o samotné TGS. Aby v tom časovém úseku nám pověděl něco o ní a dalších, alespoň těch nejvýznamnějších herních výstavách, by mělo jen malou šanci na nějaký strhující úspěch. Povídal nám tedy místo toho o herním sběratelství. To je něco, o čem jsem nikdy nic nevěděl a tak nic jiného, než nové a zajímavé informace, jsem se nedozvěděl. Přednáška navíc byla velice svižná, dobře připravená, časově naplánovaná, vyčerpávající a navíc ještě odkazující na další zdroje, ze kterých se můžeme případně dozvědět víc.
Top 20 největších padouchů JRPG
Se Sykym jsme nad Laharlem a Orochim nezlomili hůl a přišli na jejich další přednášku, jen skrytě doufající v zaznamenání jejich pokroku. Nestalo se bohužel. Top 20 největších padouchů JRPG bylo bezpochyby zajímavý název přednášky, uchopený ale tak nějak špatně. Šlo o osobní výběr, který sice byl nějakým způsobem uspořádaný od dvacítky po číslo jedna, ale celý výběr tak nějak postrádal kritéria, podle kterých byli seřazeni. Bylo to snad podle herní obtížnosti? Podle jejich skutků? Podle jejich osobnosti? Podle absurdnosti jejich motivu? Počtu lidí, které chtěli zabít, nebo zabili? Nic. Žádná spojitost zde nebyla. Padouši se zdáli být nasekaní za sebe zcela náhodně. Ačkoliv si přednášející určitě dali s výběrem a řazením záležet, po odprezentování, ve vzduchu vysela docela jasná otázky: "V čem byl vlastně ten první víc padouch, než ten poslední?"
A pak tu byl ten drobný problém s časem. Pokud řeknete vše, co jste měli na srdci za dvacet minut, místo 45 nebo 50. Tak není vyhnutí. Poděkujete, zkusíte se třeba ptát publika, jak by řadili oni, ale pokud se to zdá být zabité, tak do té mrtvoly už dál neryju. Míň je občas víc.
Vějíř 3
Tombola
Co vám budu povídat, nic jsem nevyhrál. =oD

Neděle 31.7.2011

RPG naživo
Nedělní program byl v našich očích velice prázdný. A největším bodem, kvůli kterému jsme nemohli jet domů, měl být náš vlastní program, který jsme pochopitelně nesměli vynechat. O něm budu psát velký článek, ve kterém se pokusím postihnout průběh příprav, odkaz na finální verzi pravidel a potom průběh samotné akce. Chtěl bych to vzít docela svědomitě, takže snad se do příštího advíku k tomu článku dokopu. =oD (Ne, slíbil jsem ho moc lidem, takže i když by se nepovedlo ho napsat do týdne, do měsíce by měl být, jinak mě Syky zabije.)

Homosexuálnové ve videohrách
I když Yuffie letos měla spoustu hezkých přednášek, tato byla evidentně nejkvalitnější a připravená s největší pečlivostí. Skvělý informační základ, pro který musela jít až kdo ví kam. Důmyslně rozložené vtipy a ukázky, opravdu nádhera. A nebyl jsem rozhodně jediný, kdo si skvělé práce všiml. Takhle dlouhý potlesk určitě na Advíku nikdy žádná přednáška nedostala. Za těmi čtyřmi dny tedy udělal tečku větší, než tento report a i kdyby se na Advíku odehrálo něco nepěkného, tak nám Yuffie prostě nedala šanci, si na ně vzpomenout.

Advík byl tedy velikým překvapením. I když organizačně šlo o stejný salát, jak v předchozích ročnících, kvalita námi navštívených přednášek byla o poznání lepší. Po cestě do Prahy jsem se musel v hlavě přemlouvat, ať to vydržím, že už je to naposledy a příště už jet nemusím. Po cestě domů jsme si se Sykym, Ruchii a Dajim téměř celou dobu popisovali překvapení, které jsme zažili a já si nemohl nepřiznat, že na příští Advík se těším.
A Advíku je konec (Takhle vypadá můj program po čtyřech dnech užívání)
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama