Catherine

24. října 2010 v 3:49 | Moti |  Games
Catherine600
Už je to nějakou dobu, co jsem si povídal se Sykym o firmě ATLUS, vývojářské a vydavatelské firmě, která má na svědomí slušnou řadu titulů. Takovou však nejopěvovanější je herní série s názvem Persona. No a já mu povídal, že mi přijde, jak kdyby se Atlus zaseknul,,úmyslně se vyhýbal next-gen konzolím a docela jasně si tím vytvářel svůj prostor, kterého se hodlá držet.
Při dnešním brouzdání internetem jsem však narazil na překvapení, které celou mojí představu nechalo absolutně a nemilosrdně zmizet. Dozvěděl jsem se totiž o hře Catherine, jejíž největším poutačem je právě heslo: "První next-gen hra od tvůrců Persona série."
Krom této věty a informace, že vývojáři a celý Atlus si od hry docela dost slibují, jsem se příliš nedozvěděl. Což je o to víc šokující, vzhledem k tomu, že datum vydání v Japonsku je už tuto zimu.


Hlavní postavou je Vincent (na horním obrázku osoba vlevo), dvaatřicetiletý svobodný muž bez jakýchkoliv ambicí v otázkách lásky a romance. Tedy alespoň do chvíle, než potká Catherine (což je osoba vpravo). Poté, co se Vincent s Catherine řádně zaplete, se mu začnou zdát ošklivé noční můry, které se mu teď nejspíš budou zdát každou noc. Jednorázový úlet s pěknou mladší blondýnou by se na první pohled mohl zdát jen jako nezodpovědný přešlap v životě dospělého muže. Pak jsem ale zjistil, že další důležitou postavou ve hře je Katherine, jeho přítelkyně, se kterou čeká dítě (a kterou můžete vidět v treilerech níže) a v tu chvíli najednou každodenní noční můry začaly docela dávat smysl.=oD


Nejvíce otazníků ale stojí na poli herního systému, který je vlastně jeden veliký otazník. Dokonce i na oficiálních stránkách je to do teď zašedlá kolonka. Jediné co v tuto chvíli můžeme dělatje hádat a zapřemýšlet nad tím, co se ve hře vlastně nejspíš máme. Na jedné straně tu máme nějaké vztahové problémy se vším, co k tomu dospělaci potřebujou. Na straně druhé pak noční můry, ve kterých hlavní postava, ve snaze přežít, musí neustále stoupat po jakých si schodech. To sice zní jako klasický model Persona her (včetně toho ovčího Tartaru), ale na rozdíl od těchto her, zde není zatím jediný náznak nějakého souboje, pouze utíkání a … lezení, čímž se nám najednou nějaká klasická šablona částečně rozpadá.

Rozhodně s bádáním není kam spěchat. Od Atlusu vytvořená hra s cut-scény od známého Studia 4°C, je rozhodně více jak útěchou pro všechny doposud čekající na Personu 5. Datum vydání zatím však nebylo určeno ani pro Severní Ameriku, natož teprve pro Evropu, takže jediné, co nám tady v Čechách zatím zbývá je sledovat osud této hry … z docela slušného povzdálí. Po příjmutí tohoto faktu, mi jako jediná útěcha slouží vědomí, že díky internetu je alespoň toto vzdálené pozorování možné. A v tomto duchu bych se s vámi chtěl také rozloučit a na závěr vložit ještě druhý trailer k této hře.


Další použité zdroje:
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama